No marxo. Simplement no repeteixo.

Aquesta és la carta que avui he enviat als meus companys i companyes d’ICV Baix Llobregat. Potser és un tema intern, però com som gent transparent he cregut oportú penjar-la.

Ahir la Comissió Executiva Comarcal d’ICV vàrem aprovar iniciar el procés de recollida d’avals per escollir una nova Coordinació Comarcal. Ahir, com ja havia fet en el Consell Territorial d’ICV del Baix Llobregat del mes de juliol, vaig comunicar a la resta de companyes i companys la meva voluntat de no repetir com a candidat a la coordinació comarcal. És una decisió meditada que vull compartir públicament amb la gent d’ICV i de la comarca.

No marxo, simplement crec que no haig de repetir com a coordinador. La gent d’ICV del Baix Llobregat ja m’heu donat el vostre suport dues vegades com a coordinador comarcal i crec que no pertoca que us el demani una tercera vegada. Sobretot perquè crec que tenim una organització amb moltes dones i molts homes amb capacitat per assumir l’encàrrec de coordinador o coordinadora comarcal i ho hem d’aprofitar. 

Ha estat un enorme honor ser el coordinador d’una organització política com la nostra, de gent coherent i treballadora, militant i activista al seu barri, la seva empresa, al seu Ajuntament o la seva entitat. Crec que dirigir una organització política mai és un encàrrec individual ni ha de tenir a veure amb promocionar ningú. No trobareu aquí cap retret ni col·lectiu ni individual, no puc més que estar agraït a tots i totes per haver-me donat l’oportunitat d’aprendre amb vosaltres i de vosaltres. Entenc que no és pot estar sempre d’acord amb tothom ni espero que tothom estigui sempre d’acord amb mi. Valguin aquestes línies de disculpa a qui hagi molestat en algun moment. Accepto que alguna vegada puc haver estat vehement en les meves argumentacions però mai ha estat una qüestió personal. Sempre he intentat actuar de forma honesta en defensa de la meva organització i dels interessos de la gent treballadora que volem representar, espero haver-ho aconseguit.

Vull agrair la col·laboració i la implicació de tots els companys i companyes que m’han acompanyat en les executives comarcals aquests anys i a la Candela López per compartir amb mi la coordinació els darrers 3 anys i mig. Crec que hem fet un bon equip comarcal que ha de seguir funcionant reajustant papers i incorporant gent nova. ICV Baix Llobregat som una organització plena de sabers i capacitats que en el proper període s’hauran de posar en valor més que mai. Per la meva part estic disposat a seguir treballant per la meva comarca en allò que col·lectivament cregueu que pugui ajudar i la nova coordinació necessiti. 

Espero que entengueu que va amb la meva mirada marxista sospitar de les veritats absolutes i de les explicacions senzilles de les coses. Per això crec que faig política. No accepto les coses com són i com estan i no sóc l’únic. Amb gent com la d’ICV he treballat i ho seguiré fent per canviar les coses, per millorar la vida de la gent, per recuperar el territori i per tenir una societat més justa i lliure. Seguim en la lluita! Visca ICV! Visca el Baix Llobregat!

Una abraçada company/a

Comentaris