A prop teu si, però sense clientelisme.
Mirat fredament i sense aprofundir en el rerefons del projecte, “A prop teu”, és una idea necessària a Cornellà. És evident que cal apropar l'administració local, l'Ajuntament, i la seva “burocràcia” a la ciutadania, i alhora cal que la ciutadania pugui accedir amb major facilitat a una de les administracions que paga amb els seus impostos, quan tinguin un problema, una queixa o un dubte que requereixi d'una gestió o d'un aclariment administratiu.
![]() |
Concentració SOS Educació davant Ajuntament |
No seria just considerar que “tot” l'Ajuntament està
allunyat de la realitat que viu la gent, però no podem negar que en
general, des dels serveis socials i educatius als serveis d'activitats
econòmiques i comercials, passant per la Policia Local o la neteja
viària, els diferents departaments de l'Ajuntament de Cornellà han
d'estar més orientats al treball a peu de carrer, de proximitat amb la
ciutadania, i a aconseguir el benestar col·lectiu.
Qui vulgui resseguir els debats i les propostes municipals que s'han produït a Cornellà els darrers 15 anys trobarà que ICV i EUiA hem estat molt actives exigint una administració més propera i transparent. Tenir Consells de Participació, de Ciutat o d'Urbanisme, Oficines de Barri i d'Escolarització, una Web interactiva des de la que fer gestions ciutadanes o adreçar-se a “tots els regidors/es, o uns Plens on les persones i entitats puguin participar, han estat propostes nostres.
Malauradament, moltes d'aquestes propostes han estat desestimades o “adulterades” pels equips del PSC, que sempre han considerat que la gent s'ha d'adreçar als regidors de govern o a l'alcalde si volen quelcom i que ells/es ja “gestionaran” les demandes i les solucions, que per això els voten.
Evidentment tant els regidors i les regidores com l'alcalde hem de conèixer el dia a dia del que li passa a la gent de Cornellà, però no som nosaltres sols qui “resolem els seus problemes”. Qui resol els problemes que tenen solució és l'administració en el seu conjunt i sobretot les desenes de treballadors i treballadores públiques de l'Ajuntament.
I aquest és l'error de partida del programa “A prop teu”. No es tracta d'apropar els problemes i les queixes de la gent al regidors/es del PSC, es tracta que l'Administració, que els seus funcionaris, revi primer les queixes i modifiqui la seva forma de treballar per atendre millor i resoldre millor les necessitats de la gent. Per això, considero que no és ètic abusar de la presència dels càrrecs electes en la gestió administrativa i és injust amb els treballadors i les treballadores municipals ja que la majoria de qüestions es resolen o es resoldran si les persones tenen “dret” a que les seves demandes siguin resoltes.
Cal tractar a la gent com a ciutadans/es amb drets no com a clients o amics d'un equip de govern determinat, per això cal modificar substancialment el Programa “A prop teu” per garantir que passi el primer i no pugui ser considerat com un programa opac i clientelista al servei del govern de Cornellà.
Qui vulgui resseguir els debats i les propostes municipals que s'han produït a Cornellà els darrers 15 anys trobarà que ICV i EUiA hem estat molt actives exigint una administració més propera i transparent. Tenir Consells de Participació, de Ciutat o d'Urbanisme, Oficines de Barri i d'Escolarització, una Web interactiva des de la que fer gestions ciutadanes o adreçar-se a “tots els regidors/es, o uns Plens on les persones i entitats puguin participar, han estat propostes nostres.
Malauradament, moltes d'aquestes propostes han estat desestimades o “adulterades” pels equips del PSC, que sempre han considerat que la gent s'ha d'adreçar als regidors de govern o a l'alcalde si volen quelcom i que ells/es ja “gestionaran” les demandes i les solucions, que per això els voten.
Evidentment tant els regidors i les regidores com l'alcalde hem de conèixer el dia a dia del que li passa a la gent de Cornellà, però no som nosaltres sols qui “resolem els seus problemes”. Qui resol els problemes que tenen solució és l'administració en el seu conjunt i sobretot les desenes de treballadors i treballadores públiques de l'Ajuntament.
I aquest és l'error de partida del programa “A prop teu”. No es tracta d'apropar els problemes i les queixes de la gent al regidors/es del PSC, es tracta que l'Administració, que els seus funcionaris, revi primer les queixes i modifiqui la seva forma de treballar per atendre millor i resoldre millor les necessitats de la gent. Per això, considero que no és ètic abusar de la presència dels càrrecs electes en la gestió administrativa i és injust amb els treballadors i les treballadores municipals ja que la majoria de qüestions es resolen o es resoldran si les persones tenen “dret” a que les seves demandes siguin resoltes.
Cal tractar a la gent com a ciutadans/es amb drets no com a clients o amics d'un equip de govern determinat, per això cal modificar substancialment el Programa “A prop teu” per garantir que passi el primer i no pugui ser considerat com un programa opac i clientelista al servei del govern de Cornellà.
Les seves quiexes a: https://seu.cornella.cat/apropteu
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada