El tàndem PP-CiU contra Cornellà

Com he anat dien en aquest bloc, crec que els canvis en els governs Català i Estatal, i també en governs locals com l'Ajuntament i la Diputació de Barcelona, estàn poc a poc consolidant una sortida de la crisi que afavoreix molt i molt poc a la gent de ciutats com Cornellà. Les receptes dels tàndems PP-CiU (Rajoy-Duran, Camacho-Mas, Fernandez Diaz-Trias) no afavoreixen Cornellà i així ho vam demostrar al darrer Ple de l'Ajuntament proposant dues mocions que reclamen una nova Llei de Barris i una rectificació en la injusta pujada del Transport. Ambdues mocions es van aprovar amb els vots d'ICV-EUiA i PSC.
Entrada al nou pavelló St Ildefons
Els Pressupostos pel 2012 del Govern de CIU, amb els suport del PP, continuen la línia iniciada el 2011 de retallades al serveis públics bàsics (sanitat, ensenyament, serveis socials, transport) i no serveixen per reactivar l'economia ni crear ocupació. Escanyen economicament als Ajuntaments a qui la Generalitat deu al voltant de 1000 M€, criminalitzen treballadors/es públics, retallen a les escoles bressol i de música, i no doten de recursos a la Llei de Barris creada per ajudar les zones amb més necessitats de les ciutats. A Cornellà la Llei de Barris va servir per la millora de Sant Ildefons i Fontsanta-Fatjó, i des d'ICV-EUiA, creiem que altres barris de la nostra ciutat se'n podrien beneficiar si es tornessin a obrir convocatòries.
En aquests Pressupostos de la Generalitat s'evidencia que els governs conservadors castiguen als territoris populars. El Baix Llobregat que queda especialment penalitzat. Mentre la despesa en inversions per habitant és de 252 euros de mitjana a Catalunya, al Baix Llobregat només arriba a 165 euros per persona (cal recordar que era de 398€ per habitant el 2010 amb el darrer govern d'esquerres).
Pel que fa als ingressos, CiU+PP, enlloc de mantenir l’impost de successions, de crear l’impost a les grans fortunes o de instaurar un impost a les centrals nuclears, que guanyen milions, s’apugen serveis bàsics com l’aigua o el transport públic.
En contra d'això, de l’increment de les tarifes del transport per l’any 2012 que ha aprovat el Consell d’Administració de l’ATM, va la moció aprovada a Cornellà. Una pujada insensible, injusta i desproporcionada (d'un 38% el bitllet i del 12% la T10) i un conjunt de retallades com la dels serveis de bus i el metro a la nit o la freqüència dels FGC, que ja estem notant. Menys servei, més car. Un perillòs missatge pels usuaris del transport públic que poden sentir-se temptats de tornar al cotxe particular provocant un clar retrocés en termes mediambientals, de sostenibilitat i de mobilitat.
A Catalunya, fins ara, es destinen molts recursos públics per finançar el transport públic, aquell que més fem servir el conjunt de la població, i cal seguir fent-ho exactament per això. El Tranport públic ha de millorar perquè la gent treballadora de Catalunya ho necessita. Per contra, en un moment de forta crisi econòmica, quan moltes famílies han vist reduits els seus ingressos globals, no és admissible que les tarifes de transport públic s'apugin com ho han fet, que fem pagar a la ciutadania més part del cost del servei, que fem pagar la crisi, de nou, a qui no l'ha generat.

Comentaris