Canvi de portaveu a Cornellà

Arran del canvi de portaveu que aquest mandat hem realitzat el grup d'ICV-EUiA de l'Ajuntament de Cornellà diverses persones de la nostra ciutat m'han preguntat aquests dies si tenia algun problema, si havia deixat l'Ajuntament o fins i tot si teníem un conflicte altra cop a ICV-EUiA.

Doncs no, tot és molt més senzill i m'agradaria explicar-vos-ho el que ja vaig explicar a la gent d'ICV-EUiA fa setmanes, en especial als i les que llegiu aquest bloc i vau votar la candidatura que jo encapçalava el passat mes de maig de 2011.

Per una banda, heu de saber que l'Ajuntament de Cornellà, i en concret la majoria que governa (PSC), considera que la feina de portaveu de grup de l'oposició requereix, com a màxim, de mitja jornada laboral.

Per altra banda, com molts/es sabreu, des del 15 de juliol tinc l'honor de presidir el grup d'ICV-EUiA-EPM a la Diputació de Barcelona.

La legalitat vigent em permetria simultanejar els dos càrrecs, portaveu a Cornellà i president de grup a la Diputació percebent en una de les dues Institucions indemnitzacions per assistència a òrgans col.legiats. 

El grup d'ICV-EUiA de Cornellà, creiem que tot i que la legalitat ho permeti, i que efectivament la meva dedicació a ambdues administracions és real (no es pot ser Diputat provincial, si no ets Regidor) no és bo, ni coherent, ni possible, tenir dues feines que a la pràctica podrien ser enteses com d'1'5 jornades laborals. Per aquest fet, el grup d'ICV-EUiA de Cornellà vam decidir al setembre que l'Anna Caminals, que si disposava de disponibilitat horaria i laboral, assumís la responsabilitat de portaveu del grup. Ella garanteix més presència i dedicació que jo.

Crec que el fet que jo estigui a la Diputació ha de ser una oportunitat per la meva coalició i la meva ciutat no un problema. Estar a la Diputació em permet treballar per Cornellà i per l'esquerra, sobretot ara que a la Diputació governen CiU i PP, i alhora em permet continuar dedicant moltes hores a la meva ciutat, on m'hi seguireu trobant a les seves acitivitats, al Ple Municipal, als Consells de participació o a les Comissions d'Economia i Hisenda. Ni marxo, ni hi ha mal rollo, al contrari, ara la gent d'ICV-EUiA dediquem més hores a Cornellà. Com a cap de llista vaig assumir un compromís amb la ciutat i el mantinc.

Això és el que ha passat, i espero haver-vos aclarit.

Comentaris