Per què diem si a unir els tramvies?
Tot i la negativa de l'Alcalde de Cornellà a deixar-nos debatre al Ple Municipal la necessitat d'unir el TRAMBAIX i el TRAMBESOS per la Diagonal, avui tant l'Elisa Corral com un servidor hem participat en un acte de tots els Grups Municipals d'ICV-EUiA del Baix Llobregat i del Barcelonès reclamant aquesta connexió.

Crec que la connexió dels tramvies és una oportunitat per la millora de la mobilitat del conjunt l’àrea metropolitana i no pot quedar restringida a la decisió de Barcelona sobre la Diagonal , per això hem insistit en fer aquest acte conjuntament amb les regidores i regidors de Barcelona, Badalona, St. Adrià, Santa Coloma, L'Hospitalet, Sant Joan, Sant Feliu i Sant Just.
Si avui entrés en funcionament la connexió dels dos tramvies per la Diagonal, el Trambaix registraria increments de fins al 34%, mentre que el Trambesòs veuria gairebé multiplicat per quatre el seu passatge. La gent d'ICV creiem que el model de mobilitat de Barcelona és una qüestió d'escala nítidament metropolitana i és una batalla política, ideològica i de valors. El tramvia és essencial per satisfer les necessitats de mobilitat de l'entorn metropolità, i és la resposta més ajustada per a la Diagonal, ja que transporta 6.000 usuaris per hora en cada sentit, el doble del que permet l'autobús.
Alhora la connexió dels tramvies injecta, a més, un enorme potencial d'intermodalitat al sistema ja que la prolongació dels tramvies permetrà connectar al llarg de la Diagonal amb totes les línies de metro (ex: Diagonal, Verdaguer,..) i amb els Ferrocarrils de la Generalitat (Provença) aportant molta més capacitat de passatgers al conjunt de la xarxa de Transport públic.
En resum cal destacar la importància de la connexió dels tramvies per a les ciutats de l'àrea metropolitana, i la consulta i el debat obert per la transformació de la Diagonal és una oportunitat que no podem deixar escapar.
Per això faig una humil crida a la participació a la gent de Barcelona en la consulta ciutadana, (ja ens agradaria a la gent de Cornellà poder participar en aquesta i en d'altres consultes sobre urbanisme!) i alhora suggereixo que pensin en les necessitats del conjunt de l'Àrea Metropolitana i de les oportunitats que es generen apostant per la transformació de la Diagonal, que ha de reportar importants beneficis per a la promoció del transport públic a Barcelona, però també per a les poblacions del seu entorn.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada