Pot millorar el transport públic i la mobilitat de Cornellà?

Cornellà és la ciutat millor comunicada del Baix Llobregat, i probablement de l'Àrea Metropolitana de Barcelona. La seva proximitat a la gran ciutat i el seu territori petit i compacte segur que ajuden a que Cornellà tingui aquesta consideració entre ciutadania i responsables polítcs. Cornellà no es pot queixar. Això és el que ens diuen sovint els nostres veïns, o el que la majoria de nosaltres podem pensar si fem una anàlisi freda dels transports públics de la nostra ciutat.
Però tot i que Cornellà no es pugui queixar massa, si que pot aconseguir millores interessants. Ahir en uns sopar tertúlia amb La Gent de l'Associació per la Promoció del Transport Públic vam tractar d'algunes d'aquestes possibles millores.
L'Associació per la Promoció del Transport Públic ens explicar els dèficits en transport i ens van presentar les seves propostes per Cornellà. Unes propostes que ja van fer arrribar a l'equip de govern de la ciutat sense massa éxit.
Alguns exemples de temes que vam treballar ahir: 
  1. Estem ben comunicats amb Barcelona però mal comunicats amb els veïns. Des de molts punts de la ciutat és difícil arribar a Sant Joan, El Prat, L'Hospitalet, Esplugues, o Sant Boi, i molts dels transports dupliquen itineraris com el TRAM i el Bus.
  2. Tenim una doble línia de bus urbà (94-95) que no et conecta amb espais referencials de la ciutat i que fa una esgotadora volta turística. Des de Cornellà no es pot accedir en transport públic ni a l'Hospital Comarcal ni a Zona Franca, si no és fent dos o tres canvis.
  3. Es pot arribar abans al centre de Barcelona aprofitant les rondes. Així és podria millorar la xarxa de nit bus, que és insuficient, i esgotadora. Es pot demanar que els Busos que van directes a la zona universitària des de Castelldefels, Gavà i Viladecans parin a Sant Ildefons a peu de ronda i després la tornin a agafar per anar a la Universitat, i de tornada perquè la gent de Sant Ildefons puguin anar a les ciutats de la platja del Baix.
  4. El vianant i la bici sempre surten perjudicats a la nostra ciutat. Pasos de vianants mal ubicats i amb botons que no funcionen, nous espais ciutadans de diícil accés a peu com la zona del nou viaducte de la via del tren, i nul·la senyalització de l'existència de Bicicletes rodant per la ciutat. Cornellà és una ciutat de pujades i baixades, on tot i ser ciutat amb límit de velocitat 30 els ciclites brillen per la seva absència. És difícil fer més carrils bici
  5. Tenir una fantàstica estació-intercanviador central, no vol dir que ja està tot fet. La gent de Cornellà sabem els dèficits reals d'un intercanviador de Cornellà Centre referent del Transport Públic Català. És evident que cal millorar l'accés a l'estació de RENFE des de l'institut, o que la Parada del TRAM es col·lapsa cada matí.
En resum Cornellà ens pot semblar que en general està molt bé en matèria de transport, però en algunes qüestions  es pot millorar. Per part d'ICV creïem que algunes dels propostes ahir treballades podrien ser una realitat de millora si l'Ajuntament les assumís, i per tant seguirem plantejant-les ara al Ple Municipal.

Comentaris