Més Diaris és més pluralitat

La manca de mitjans de comunicació d'abast comarcal ha estat un dels dèficits històrics de la nostra comarca. Ha diferència del que passa a la majoria de comarques catalanes el Baix Llobregat no ha pogut gaudir de diaris ni televisions comarcals de referència per la seva població, ni de masses experiències reeixides de diaris o televisions locals. Una xarxa comunicativa necessària per l’articulació comarcal i al servei de la seva ciutadania.
Alhora, la necessitat de recursos municipals per poder viure, ha fet que moltes experiències de comunicació local siguin, amb honroses excepcions, absolutament dependents del poder polític dels Ajuntaments (Quasi tots del mateix color), i per tant poc "fresques" i amb poc esperit crític.
Les noves tecnologies, bàsicament internet i el desplegament de la TDT, haurien de permetre que més mitjans de comunicació naixessin i es desenvolupessin a la nostra comarca.
De moment ja tenim una modesta televisió que des d'Esplugues busca informar sobre tota la comarca via TDT, i comptem amb l'aparició i el creixement de diaris digitals (e-digital,  llobregat media, o baixllobregatdigital.cat) amb voluntat comarcal, que ens permeten accedir a informacions de "TOTA" la comarca, que ens ensenyen un Baix Llobregat més plural.
En aquesta línia cal felicitar al Llobregat Exprés per la seva republicació, i al setmanari "30 gruas" de propera publicació, dues valents iniciatives de la que ens hem de felicitar. Perquè tot i les noves tecnologies sempre hi ha lloc pels diaris de paper.
Benvinguts i benvingudes doncs gent del Llobregat Exprés i del 30º. Ànims i bona feina.

Comentaris

  1. Buenas tardes Arnau.
    En principio, he leido alguno de los comentarios publicados en tu blog, y aunque me defino como apolítico, reconozco estar de acuerdo con alguna de las críticas que publicas y que los que vivimos en Cornellà conocemos de sobra.

    Por otro lado, me gustaría ampliar tu conocimiento respecto a los medios de comunicación de esta comarca.
    Soy editor de "La Premsa del Baix" y www.lapremsadelbaix.es
    Este proyecto comunicativo comenzó el 15 de Mayo del pasado 2009.
    Edito 30.000 periódicos mensuales que ven la luz el 15 de cada mes en esta comarca y gestiono un portal de noticias.

    Pues bien, absolutamente "todos" los ayuntamientos, alcaldes, regidores, concejales, etc...pasan olímpicamente de nuestro proyecto, ¿porqué?. Porque se están encargando única y exclusivamente de mantener su feudo informativo y estructural... y luego dicen que están con las pymes, ja,ja,ja.

    Un ejemplo está en Cornellà, donde parece ser que la Sra. Empar Polo es tan importante como inaccesible, y eso que no es mas que una funcionaria pagada en parte por mis impuestos.

    Recuerdo la tarde que fuí a presentar mi empresa al ayuntamiento y hablé con Serarols, recuerdo sus palabras; "tenemos como norma no insertar publicidad en medios con menos de un año de presencia".

    Pues esto es mentira, de los 43 años que tengo, lo que seguramente no sabe Serarols es que llevo 20 en comunicación en el Baix.

    Miente porque en esa revista llamada VIU... que tanto les gusta, publican anuncios desde el principio, y mas cosas y casos...pero me falta blog.

    En fin, nuestro proyecto es firme, independiente, plural, y sobre todo "libre". Que hoy por hoy ya es mucho.

    Un saludo.

    Mariano Martínez

    mail@lapremsadelbaix.es

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada