SEMAFOR VERMELL A PEDIATRIA DEL CAP MARTI I JULIA

Em permeto la llibertat de fer pública la reflexió que ens va adreçar a ICV l'amic David, veí, i pare usuari patidor com jo del CAP Martí Julià, i dels servei de pediatria de Cornellà. Reflexió que comparteixo totalment, i que tantsols he modificant obviant els cognoms de les persones al·ludides.

Des d’aquestes línies vull donar l’enhorabona a la tasca feta pels pediatres que treballen a les tardes en aquest CAP. Tots dos persones d’altres països que fan una tasca professional fantàstica. Són la cara de la moneda. Ara bé, la creu són els pediatres que hi ha al matí. Estic molt descontent amb la pediatra del matí per la forma de tractar al infants com si fossin objectes i no persones. A més, si hi ha molta més feina per la tarda, perquè hi ha dos pediatres al matí i dos a la tarda?. Seria molt millor situar tres a la tarda i un al matí. En tot cas, l’actitud dels pediatres del matí especialment la doctora C. deixa molt que desitjar. En canvi l’enhorabona i tot el reconeixement i agraïment a la doctora O. Moltes gràcies doctora per la seva professionalitat demostrada dia a dia.

Les línies anteriors les havia escrit fa unes setmanes. Però l’altre dia vaig anar al CAP Martí i Julià a les 17:00 hores perquè donaven les visites d’urgències a partir de les 17:30 hores. La gran sorpresa va ser que ara l’hora d’urgències és a les 18:15 hores perquè un doctor de la tarda (també magnífic professional) ha tingut un problema familiar i sembla ser que està de permís.
El problema és que només poden visitar de 18:15 hores a 19:00 hores a unes deu persones aproximadament. Això fa que des de molt d’hora hi hagi gent fent cua a la planta baixa per agafar número per les urgències. I també provoca que hi hagi gent que quedi sense visitar i hagi de marxar a casa amb una urgència fins al dia següent. Està clar que hauria de venir un pediatra per cobrir aquest permís que es preveu llarg sí és que el doctor torna.
També es dona la problemàtica que el responsable del CAP sembla que està cremant laboralment al pediatres de la tarda. Són molt bons però sempre marxen tard a casa i fan moltes visites en molt poc temps. Moltes vistes no estan apuntades però si es un cas una mica greu sempre l’agafen encara que estigui fora de temps.
Segur que hi ha solucions per organitzar i repartir millor el treball. El servei en tot cas està fatal. Demanem que el millorin. Els ciutadans volem tenir canals de comunicació amb els responsables dels serveis públics de Cornellà per fer-los arribar els problemes i el que fan bé. El sistema de queixes i suggeriments d’aquest CAP tampoc funciona.
Per altra banda, fa uns mesos hi ha un servei de pediatria d’urgències al CAP Sant Ildefons. Es per això que ja no calia anar a l’hospital de Sant Joan de Déu. Ara però no hi ha pediatra ni dissabte ni diumenge. A Cornellà no ens mereixem un pediatra els dissabtes i diumenges?
Ara l'acalde tindrà l'oportunitat d'incidir en aquest temes des del Consell de Govern de la regió sanitària on hi anirà representant a Cornellà, i no al PSC. Esperem que no ho oblidi.
Sí teniu algun suggeriment o queixa sobre serveis sanitaris a Cornellà feu-la arribar a la nostra adreça de correu electrònic cornella@iniciativa.cat i si la constatem li donarem difusió i la trametrem a l’organisme competent. Volem els serveis públics que Cornellà ens mereixem.

Comentaris

  1. Crec que equivoquem “el tiro” si l’emprenen als metges i metgesses. Jo he estat usuària de les pediatres del matí fins fa una setmana i no tinc paraules d’agraïment per totes les molèsties que s’ha pres la doctora que em pertocava i per totes les facilitats que ens han donat per seguir un tractament llarg i pesat i interferir el menys possible a la vida escolar dels meus fills i a la nostra vida laboral.
    Sempre ens han atès amablement i s’han mostrat afectuoses i pacients amb els meus fills i això sense parlar de l’excel•lent metge de família que tinc i que ara atendrà els meus fills.
    La seva dedicació , el seu bon saber i saber fer, afegit a la seva humanitat són difícils de trobar en un professional (de la salut o no) amb el nivell de pressió assistencial al que estan sotmesos, ell i els seus companys i companyes.
    Tots hem passat llargues estones esperant el torn i hem vist gent impertinent dient i exigint bajenades i no trobo just jutjar ningú sense més ni més.

    El problema del CAP Martí i Julià ve de lluny. En el seu moment, i per acontentar als votants que tot ho volen a la porta de casa seva, “es va desvestir un sant per vestir un altre” i avui ho patim tots pacients i professionals. Hi ha una normativa i unes ratios que aquí no s’han volgut complir perquè sembla ser que som “més guapos” que la gent de Barcelona que per anar al metge, hi ha qui ha de recórrer tres parades metro.

    Tot això em recorda que no pot haver-hi un barri nou ni tan sols amb els equipaments planejats, sinó fets i acabats. Imagineu que pot passar si allà s’aixeca un nou barri ( Ribera Salines) i triguen el que estan trigant amb el centro d’atenció a la dona de Jaume Soler ( ja van per 8 anys si no m’equivoco) per posar un CAP, una escola o qualsevol altre equipament

    ResponElimina
  2. Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  3. Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  4. Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  5. Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada