Per què l'alcalde i els alcaldes del PSC estan en contra dels 80

Perdoneu si em faig llarg avui. Crec que és d'interés.
Amb indignació ens em llevat aquests dies amb la bateria de mitjans de comunicació fidels als principals interessos econòmics del país, i algun professional pagat amb diners públics com el senyor Cuní (qui sembla fa gala d’un cotxe molt potent i li agrada corre), carregant de nou contra la mesura dels 80 kilometres per hora.
La sorpresa ha vingut quan bona part dels alcaldes metropolitans (tots del PSC) i el de Cornellà entre ells, qüestionen en diferents llocs la mesura ( La Vanguardia 14/01/09) i l’aplicació de la velocitat variable. Per què?
Segurament hi ha de tot. Una mica de possible sentit comú, i molt de populisme. En la tertúlia política metropolitana dels dimarts a Televisió de Teletaxi, on vaig participar em vaig trobar amb els Diputat del PSC i del PP dient el mateix. Preocupant.
Alguns alcaldes plantegen estudiar la possibilitat de que es puguin superar els 80 a la nit, quan hi ha menys trànsit. Podria semblar una proposta de sentit comú però compte:
La velocitat màxima permesa a les vies de l’Àrea Metropolitana de Barcelona abans de la limitació dels 80 km/h era d’una velocitat màxima de 100 km/h, excepte l’autopista del Garraf que era de 120Km/h.
La diferència de temps d’anar a 100 o a 80 és de 9 segons per kilometre recorregut. Els trams amb límit de 80 són d’entre 5 i 10 km. Això vol dir que suposen de 45 a 90 segons més.
Per la nit entre les 11de la nit i les 6 del matí circulen 100.000 cotxes aproximadament, que contaminen igual circulant de dia que de nit.
A més la Unió Europea obliga a complir uns llindars màxims de contaminació Aquests llindars de contaminació fixats determinen que en un any no es pot superar la mitja de 40µgr d’ òxid de nitrogen per kilometre quadrat i de 20 µgr/m3 de partícules en suspensió (PM10).
Si no em fallen dedes Catalunya estava el 2007 en molts dels municipis de l’àrea metropolitana, com Cornellà, entre 50 i 65µgr d’òxid de nitrogen per metre!!
El diòxid de nitrogen (NO2) és un gas irritant, tòxic en altes concentracions, que intervé en la formació d'altres contaminants, com l'ozó troposfèric. Les PM10 són petites partícules sòlides respirables (amb un diàmetre inferior a les 10 micres) que penetren a través de les vies respiratòries fins als pulmons. L'exposició als nivells actuals de contaminació atmosfèrica provocada per l'ésser humà origina una àmplia gamma d'efectes perjudicials per a la salut, incloent-hi malalties, principalment respiratòries, i la mort prematura.
Recordo que els 80 han ajudat a que hi hagi:
- 150 accidents menys
- Reducció del 40% de les víctimes mortals i ferits
- Reducció de la congestió entre el 5 i 7 % aproximadament
- Trànsit més fluid i pacificat
- Reducció dels consums entre un 8 i un 12%
- Reducció de la contaminació atmosfèrica per corredors viaris entre un 7 i un 11%

Per 9 segons per kilometres em de perdre tot el que s’està fent? Els alcdes es quexarien igual si el conseller no es digués Saura? O potser només era un moviment per uns quanta vots més…?

Comentaris

  1. No acabo d'entendre els 40 µgr d’ òxid de nitrogen per kilometre quadrat. Revisa la nomenclatura perquè no sóc capaç d'entendre el que vols dir.
    Referent a reducció de la contaminació del 7-11%, no sé d'on has tret les dades. Les disponibles pels ciutadans són de Baldasano amb baixades del 3-4%. D'on surt el teu número de triplicar el màxim que es coneix per l'opinió pública?
    Respecte a la distància, la gent de castelldefels, gavà, molins de rei, sant vicenç dels horts...tenen desplaçaments superiors als 20 km.
    Gràcies per adelantat de la possible resposta

    ResponElimina
  2. Agraint el to, i en atenció a l'interés que mostres pel meu bloc, i per fer comentaris que sempre em fan reflexionar intentaré aclarir les xifres doncs segurament tens raó. La informació que he posat me l'ha facilitat el Servei Català de Trànsit i la Direcció General de Qualitat ambiental de la Generalitat, i és informació que s'ha donat en roda de premsa.
    Sobre les distàncies en Km, crec que ni per tú ni per mi. El tram que va des desl final de la ronda de dalt (alcampo)fins al canal olímpic de Castelldefels és el nou tram de limitació de velocitat, i no se si és de 20 km, em sembla que no, i és el més llarg.
    Gràcies doncs, m'hi poso

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada