Diari de Festa Major 08. Dissabte 24

Sense notícies de Conchita, qui hi va anar? Aquest matí no m’han confirmat xifres de l’assistència.
Jo vaig fer festa amb Muyayo Rif, el grup cornellanenc pitjor tractat per l’Ajuntament. Quants grups locals han tocat a la festa major els darrers 15 anys? I, què se n’ha fet d’ells?
Bé, ja estem a dissabte, el dia fort de la Festa. He començat el dia a Can Mercader, amb l’ofrena a Rosalía de Castro que promou l’organització galega i cornellanenca que porta el seu nom dins la festa galega, i la visita a l’exposició sobre els arxius municipals del palau. Totes dues coses són molt recomebables.
La Festa Galega sempre em deixa reflexions contraposades, que m’han durat tot el dia. És un exercici identitari i de folclore de força qualitat, però crec que queda força despenjat de la Festa Major, i hipoteca un espai molt estratègic per la ciutat com Can Mercader. Si se’m perdona l’acudit, la festa galega és a la festa major, el que el poblat d’Astèrix a la Galia dels còmics.
La pregunta és si no passa una mica el mateix, amb bona part de la oferta de la festa; Atlético Minas, Tocdecorn, alternatives, Patronat, ... cadascú a la seva.
Espero que el chiki chiki, no hagi rebaixat l'assistència als sopars del Vol i vol, patronat, i comerciants.
Es fa molt estrany un dissabte sense concert important a la plaça Catalunya, és el tema de la Festa, ja sabeu la meva opinió, no hi vull insistir. Cal més pedagogia i mà esquerra.
Fins demà

Comentaris